Highway 1 going North

31 oktober 2014 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Vanuit LA vertrokken richting San Francisco. Namen we de mooie kustweg. Na alle rotsen bergen en droogte was het een verademing om langs de zee te rijden. Langs deze weg kwamen we prachtige plekjes tegen, mooie havens, zeeolifanten, otters, pelikanen en opnieuw weer grappige eekhoorntjes. Via Santa Barbara naar Pismo beach waar we heerlijk hebben genoten van de surfers met hun stunts en van het mooie weer. Door naar Moro Bay waar voor de kust een grote rots, Moro Rock ligt. Dit is een revervaart voor heel veel vogels en in het water zagen we zeehonden en otters. Doorgereden naar San Simeon waar we heerlijk aan de zee hebben geslapen. Was de beste nachtrust van de hele vakantie met de geluiden van de zee, de golven die op de rotsen sloegen. Verderop op de pacific hghway kwamen langs een plek waar we een grote kudde zee olifanten op het strand lagen. De volwassen mannetjes en vrouwtjes waren al voor maanden in de zee, op het strand troffen we allen jongen en jong volwassenen aan. Prachtig om te zien hoe ze aan het oefenen waren met vechten voor als ze groter zijn tijdens de paringstijd. Het gebied was helemaal afgeschermd voor hun en onze veiligheid. Toen ging de weg verder met allemaal bochten en geweldige uitzichten. Kortom ook van het laatste stuk hebben we erg genoten. Als afsluiting hebben we gedwongen moeten winkelen in de outlet. Ohhh wat erg was dat.Verder nog een beetje wat meegepikt van halloween in San Jose. zie foto's!

Totaal hebben we bijna 5.000 km gereden. Klinkt veel maar in onze super auto was dat heeel goed te doen.

1. Karen:
    2 november 2014
    Die foto van de 3j's!!! Fantastisch :)
  2. Alie:
    2 november 2014
    ahhh...wat een prachtige plaatjes weer...!!!geniet met jullie mee hoor xxx
  3. Theo Martin:
    2 november 2014
    Hai Nancy en de 3 j's en een gigantische reis gemaakt, wat een belevenis zeg, dat nemen ze jullie niet meer af. Prachtige foto's en nu weer richting het "warme"holland" maar morgen komt er regen ....... goeie terug reis ??? tenminste als ik het goed heb, dacht van wel ....zo ja goeie reis terug en weer fijn thuiskomen Theo/Martin
  4. Winny:
    3 november 2014
    Nancy, J,J, en J wat heb ik genoten van jullie verhalen en foto's. Hopelijk hebben jullie de smaak van het bloggen te pakken en mag ik jullie volgende reis weer meegenieten.